fredag 25 februari 2011

Svepteknik

Igår var det då dags för svepteknik. Det är en gammal teknik som går till så att man blöter upp remsor av träfanér som man sen sveper runt en form, klämmer fast och låter torka. Tyvärr hann jag bara hyvla min bit och såga till ett mönster till överlappet, men det var fler som inte blev klara så vi ska svepa en annan dag. Hursomhelst så blev jag väldigt inspirerad av det! Mest av allt ser jag fram emot att få pynta asken sen. Jag tror faktiskt jag ska måla den. Kanske lite kurbits på den också? Jag är helt hooked på kurbits! Hett tips för färgglad inspiration:
1. googla kurbits
2. bläddra och njut!

Jag gillar också bilden ovan, med ganska avskalade modeller, men med mönster i bottenplattan. (bilden kommer från Järvsö Trähantverk). Tror minsann att jag ska ha det också, utöver en färgglad utsida. More is more liksom. Alternativt; för mycket av det goda kan vara helt fantastiskt. Jag tänker mig spetsmönster. Antingen limmar jag fast en spetsduk i botten, eller så lägger jag en duk i botten, sprayar med färg och tar sedan bort duken., Et voila!: Spetsmönster.

Jag har för övrigt börjat drömma om handarbete. Spetsidén drömde jag om inatt t ex. Problemet är att jag lätt glömmer bort vad jag drömt, och därmed glömmer bort en massa bra idéer. Borde helt klart föra drömdagbok.

Tillägg:
Insåg precis att om man googlar kurbits och bläddrar lite så kommer det upp en bild på en stor rumpa som är målad som en pumpa.. Inget ont om stora pumparumpor, men ja, det var väl inte det jag tänkte mig som inspiration. Så ja,man kan bortse från den om man vill ^^

1 kommentar:

  1. Anna skulle vara bättre om du länkade syotuggummi eftersom det är den jag är mer aktiv på ;)

    SvaraRadera