lördag 19 februari 2011

Necessären


Den här lilla saken har jag sytt idag. Och det var ta mig tusan inte alls så lätt som man kan tro! Det är mycket svårare än att sy en kjol., klänning eller kappa. Så himla pilligt och oförlåtande! En kjol kan, faktiskt, ofta vara lite sned utan att det märks. Men det märks så tydligt på en sån här liten pryl. Och det är den! Sned alltså. Och inte perfekt på något sätt. Men det är en början. Får se om jag lämnar in den. Kanske att jag syr mig något nytt, mindre ambitiöst och lämnar in istället, och ser detta som en nyttig erfarenhet. Jag valde den här modellen för att den känns som en klassisk slöjdmodell av en väska. Så jag tänkte att det inte kunde vara så svårt, och dessutom nyttigt att kunna för framtiden, om någon elev vill sy något liknande. Tror inte jag kommer rekommendera den här modellen..

1 kommentar: