lördag 19 februari 2011

Några skisser


 Skåpet. Det känns som att jag ritat samma skåp ungefär femtioelva gånger nu. Vet inte om det beror på att jag kört fast, eller på att jag hittat mitt skåp. Det lutar nog åt något liknande skåpet längst ner till höger. Under förutsättning att det ska dekoreras med lite kurbitsmåleri. Jag vet att Lennart och alla träslöjdslärare älskar trä och träets struktur. Och det gör jag också, men jag tror inte att ett skåp med spetskant och täljda hjärtan gör sig så bra naturellt..
Här är lite skisser på förvaringstemat. Känner att kjolen kanske är lite väl långsökt, men jag gillar den så himla mycket. Dessutom skulle den kunna inkludera många av momenten utöver applikation, t ex: knapp och knapphål, dubbel fåll, ficka, kanske även lite vändsöm? Och det är ju inte så dumt. Nåja, vi får se. Necessären syr jag på idag. Det var lite klurigare än jag trodde, men jag tror det ska gå vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar