måndag 7 februari 2011

Mitt projekt

Efter mycket om och men har jag nu bestämt mig för att bygga en grind till vårt hus, enbart med hjälp av handverktyg. För jag känner verkligen att jag inte behärskar handverktygen, och hur ska jag då kunna lära framtida elever att göra det? Meningen är att jag ska få träna på många olika saker. Dels att välja rätt material för ändamålet, ytbehandling, träsammansättningar, såga och också lära mig att snida ut detaljer i trä med hjälp av stämjärn och liknande. Detta ska då förläggas på 6 av de 10 poäng som vi själva förfogar över. Det är ca 4 veckor. Ärligt talat så känner jag mig kluven inför det här projektet. Jag vet inte om jag tänkt på allt, om tiden räcker, eller om den kanske rentav är för väl tilltagen. Det är så klurigt att veta innan, särskilt nu såhär tidigt i utbildningen när jag fortfarande är så himla mycket nybörjare på allt det här med träslöjd. Som tur är kan den individuella studieplanen revideras längre fram. Det kan kanske komma att behövas.

1 kommentar:

  1. Jätte fin grind!!! Har också tänkt på att göra en själv men det kanske inte är så bra när man bor i lägenhet. Mvh Sven Johansson.

    SvaraRadera