onsdag 4 maj 2011

Reviderad studieplan + loads of inspiration

Har nu äntligen fått tummen ur och reviderat min studieplan på riktigt. Av bara farten fick jag så mycket inspiration att jag nu nästan är sugen på att ändra den igen. Men till att börja med kan jag avslöja att grinden ersatts av luffarslöjd och svep, medan textildelen är relativt oförändrad. Idag fick jag en sån snilleblixt ang. virkningen! En sån här klänning kan jag ju virka/sy! Jag älskar den ringningen på klänningar och har länge funderat på att sy mig en, men att virka överdelen och sy nederdelen, ja, det är ju nästan ännu bättre. Sjukt motiverad!

Idag har jag trots sjukdom också kommit igång med luffarslöjden. Och ÅH, vad jag älskar min svartglödgade tråd. Den är så snygg! Även mina taffliga små alster känns nästan professionella.
Nästan..


Och apropå eventuell ändring av kursplan igen så såg jag en sån härlig bild häromdagen som jag inte tycks kunna återfinna men, men bilden ovan (härifrån) är också fin tycker jag. Det inspirerade mig tokmycket! Ibland kan det enklaste enkla vara det som inspirerar mest. Jag gillar ju lågambtionspyssel, och att pimpa saker med färg, och jag älskar återbruk. Plus att mitt nyvunna trädgårdsintresse definitivt skulle behöva några billiga uppdrivningskrukor. Eller krukor till kryddor. OCH, vi har ett helt skjul fullt med trä som jag skulle kunna återvinna till en hylla. En kryddhylla!
Jag är också sjukt sugen på att pyssla ihop en ljuskrona som liknar den här:

Den här kommer från Gro form (som gör sjuuhkt fina saker). Jag skulle nog göra även den här av gamla konservburkar, klippa ut löven med plåtsax och vira med stråltråd runt. En vinter i trädgården och sen skulle den förhoppningsvis vara lika chict rostig som den på bilden. Jag tror att det skulle kunna bli helt sjukt fint. Jag är väldigt förtjust i till synes råa och karga material, som rostig metall och betong till exempel, gärna ihop med växter. De kompletterar varandra så fint.
Nåja. Nu ska jag inte pladdra på alltför mycket om det. Summan av detta är att jag är inspirerad, och lite stressad. Men mest inspirerad. Och så länge man är det så är det mesta möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar