lördag 5 februari 2011

Omvärlds-VFU

Eftersom jag var sjuk den fredagen då vi skulle botanisera i butiker så bestämde jag mig för att ta en liten minitur till Saronkyrkans second hand på torsdagen. Jag tänkte att jag skulle köpa på mig lite krafs inför förvaringstemat i maskinsömnaden, och hittade både finfina dragkedjor, knappar och ett randigt tyg som nog skulle göra sig fint i lappteknik med några andra tyger jag har här hemma. Sen passade jag på att köpa lite broderigarn i ull också, för bara 5 kr dockan. Second hand är verkligen en guldgruva för handarbetare!
Bara den här bilden gör mig inspirerad! Färgerna, möjligheterna. Den ljusgröna, långa dragkedjan som syns på bilden är en delbar sådan och av den och något färgglatt vaxdukstyg ska jag sy mig en regnjacka har jag tänkt. Kanske i klädsömnaden? Jag hoppas på det iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar