torsdag 2 juni 2011

Utställningen

I tisdags hade vi utställning för nära och kära på slöjdutbildningen. Då ställde vi ut vårt skåp, våra svarvningar, samt våra egna poäng. Det var verkligen roligt att få visa upp det kan kämpat med hela terminen, särskilt när folk verkade så imponerade. Det var en riktig egoboost. En kvinna ville köpa min rosa svepask till och med! 

Det här är då mitt lilla hörn av utställningen, jag antar att det syns. Längst till vänster är mitt skåp, som jag till sist valde att betsa rödbrunt och pynta med spets baktill. Inuti står en blomkruka som dekoration och i den står två blompinnar jag gjort i luffarslöjd. Mina två svarvade skålar står nedanför (den ljusa är hur mjuk och gosig som helst). De två färgglada askarna är mina svepaskar som jag målat med många lager lackfärg. Längst till höger på bordet ligger ett virkat pannband, virkade muddar och en stickad mudd. Bakom den ligger en krok och en brödnagg i luffarslöjd, och bredvid det står mitt paradnummer; kakfatet i luffarslöjd. Ovanpå det ligger mina amigurumis, en morot, en mus och två prinsesstårtor. I fönstret står min svarvade lampfot, bredvid den ligger en rätstickad trekantssjal. Ovanför hänger en ampel i luffarslöjd, och bredvid den skymtar en klänning jag sytt med en virkat krage som jag virkat. Här är en bättre bild på den:
Jag är väldigt nöjd. Jag är nöjd med mina föremål, och jag är väldigt nöjd med helheten i min lilla utställning.
Idag lägger jag bara upp de här två bilderna eftersom min syster har tagit så mycket finare bilder med sin kamera, så när jag får tag på dem så kommer det upp fler. Förhoppningsvis några på resten av utställningen också, om mina klasskamrater godkänner det :)

3 kommentarer:

  1. Du är så sjukt duktig Anna! Du har gjort asmycket grejer och förtjänar så mycket beröm!

    SvaraRadera
  2. Så kul för dej, hade gärna varit med. Du är så himla kreativ. Fortsätt med det !!!! : )

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat! Vad roligt att se så mycket kreativitet samlat. Oftast skingras ju alster med vinden och späds ut i tiden. Sånna här samlingar är ett fint kvitto på mycket hårt arbete.

    Du är grym! =)

    SvaraRadera