lördag 28 maj 2011

Skåpet (!!!)

Ett tag trodde jag verkligen inte att det skulle bli något skåp överhuvudtaget. Men se, det blev det. Jag kan nästan inte förstå det själv. Det är verkligen enklast möjliga, men det är iallafall ett skåp, och det är verkligen helt ok. Jag är väldigt nöjd med att jag genompluggade det! Det blev superfint och jag är mer nöjd med att ha gjort det bra, än vad jag hade varit om jag hade gjort en halvdan sinkning. 
Dock känns det verkligen inte alls jag. Från början tänkte jag mig en massa snidade krusiduller och detaljer, men jag har verkligen inte haft inspirationen eller tiden till det. Så det blev väldigt enkelt. Jag skulle dock vilja göra något skoj med det (som inte innebär att slabba över hela skiten med turkos lackfärg), men jag vet inte riktigt vad. Funderat på att betsa det vitt och köpa fina krusidulliga knoppar till, men jag vet inte. Jag har också tänkt på att borra hål i dörrarna som jag gjort i lådan och hålla det enkelt och lite grafiskt med de geometriska formerna. Egentligen är det lite för modernt för min smak, men med en mörk bets och några lager lack så kanske det kan bli fint. Jag vet inte. Smakråd uppskattas!

1 kommentar:

  1. jag känner spontant: varför inte kombinera båda dina tankar? vitbetsat OCH grafiskt med den runda formen i massor av härliga knalliga färger...

    SvaraRadera