onsdag 25 januari 2012

Utställning!










Här kommer lite bilder på de saker jag ställde ut på utställningen. Jag känner mig mycket nöjd :)

Och nu är alltså mitt slöjd-år över. Det har varit väldigt roligt och utvecklande, men också sjukt jobbigt. Att visa upp sin "point of view", sitt eget uttryck, för att bedömt och betygsatt, det är svårt och känsligt. Men det har varit väldigt nyttigt. Att ställa ut har varit helt galet läskigt, men samtidigt lite beroendeframkallande kittlande. Jag hoppas att jag får möjlighet att göra det igen, för det är en sån grym drivkraft när man har ett mål att jobba mot.

Men vad ska då hända med bloggen? Har någon ett förslag? Ska jag behålla det som en handarbets/DIY-blogg, eller göra om den till en annan sorts blogg, eller lägga ner den helt?

5 kommentarer:

  1. Handarbetsblogg så klart! Så har du ju något som driver dig framåt! Och om ett år läser vi ju slöjd igen:)

    SvaraRadera
  2. Har funderat på det samma...

    Jag tycker du absolut ska fortsätta. Dels som inspiration till andra, inspiration som du brinner mycket för. Men inte bara en handarbetsblogg om jag får tycka, tankarna bakom föremålen och ditt lärartänk inspirerar minst lika mycket, så fortsätt med det!

    Och så vill jag såklart ta del av Er, både din och Jennys fördjupningskurs via bloggarna :-)

    SvaraRadera
  3. Vilka fina saker! Grattis!
    Jag tycker absolut du ska fortsätta blogga om dina fina saker och inspirationer. En gång slöjdare alltid slöjdare, eller? ;-)

    SvaraRadera
  4. den där mormorsrutekudden var ju helt underbar! man tröttnar aldrig på ett sånt klassiskt mönster.

    SvaraRadera
  5. Jädrar vad snyggt kuddfodral! Har tänkt göra ett sånt där av mina restgarner i evinnerlighet men inte kommit mig för (kanske pga virk-urledsamheten min mormorsrutefilt inneburit för mig) men nu förbaske mig tar jag med nål och ett nystan till jobblunchen.

    SvaraRadera