torsdag 22 september 2011

Klädsömnad

Tänkte uppdatera med lite bilder på mina klädsömnadsprojekt, ett avslutat och ett påbörjat. Den här terminen syr vi i vävda material, och det gillar ju jag. Jag planerar, utöver de här två klänningarna, att sy en kappa, en arbetsklänning/feminin träslöjdsoutfit och förhoppningsvis ytterligare någon klänning.

Ok, här kommer den första klänningen, den avslutade. Den är den perfekta klänningen i min mening, särskilt för den här årstiden. Utsvängd trekvartsärm med gott om rörelsevidd, lagom ringning, mycket vidd i kjolen (som är motveckad hela vägen runt om) och lagom lång för att det ska vara bekvämt, men också lagom kort så att den passar bra till mina klumpiga vinterskor (gillar inte långa kjolar + kängor!). Behöver jag säga att jag älskar den? :)

Hej hej.
Såhär ser tyget ut. Det kommer från Stoff och stil.


Här kommer nästa klänning! Den är inte riktigt färdig, och den osmickrande bilden bjuder jag på.



Klänningen ska även få fickor och ett smalt skärp i samma tyg som flärpkragen.  
Kjolen blev lite smalare än jag tänkte mig, men det blir förhoppningsvis bra ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar