torsdag 17 mars 2011

Uppdateringar

Hög tid att blogga lite idag känner jag. Nu är tempot högt på slöjdis, och fritiden är även den ganska uppbokad, så då blir bloggen lite lidande ibland. Så får det vara ibland.
På senaste har jag hunnit med en hel massa saker. Gjort massa loppisfynd t ex! Stickor, virknålar, en underbar bok om lappteknik, svart trikåtyg, ett vitt tyg med svarta prickar, ett batikmönstrat rosa tyg, ullgarn som jag ska växtfärga etc. Åh. Älskar loppis!

Jag har också lärt mig att sticka! En liten sten har lyfts från mina axlar. Senast jag stickade var jag typ 11, och minns att jag verkligen inte fattade grejen. Därför var jag rädd att jag denna gången a) inte heller skulle fatta b) tycka det var tråkigt. Men det var faktiskt varken särskilt svårt eller särskilt tråkigt! Vilket känns jätteskönt, för jag har ju ägnat 4 poäng åt stickning och virkning i min individuella studieplan.

Jag har dessutom kommit en bit med svepet. Jag och andra Anna gjorde fyra mycket lyckade svep! Nu ska jag bara göra botten och sen pynta dem.

Jag har också, äntligen, kommit igång med skåpet. Och då insett att min al kanske inte räcker. Förhoppningsvis ska det ordna sig om jag gör bakstycket i ett annat träslag och gör dörrarna i lind. Lind tänkte jag använda för att karva ut någon slags relief som dekoration. Det hade varit så häftigt att kunna.

Jag har även bestämt mig att revidera min studieplan och ta bort grinden. Istället tänkte jag göra lite mer svep, ev. krympaskar och något annat enkelt litet föremål. Kanske en hylla eller något sådant. Ytterligare en liten sten har lyfts av mina axlar. Grinden kändes helt enkelt inte rolig. Och så ska det ju inte vara! Nu känns det mycket bättre.
Det får vara allt för den här gången. Trist med inlägg utan bilder! Ska fixa det till nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar